Företag

FÖRETAG


När det handlar om företag har vi egentligen tre olika sätt att arbeta på. Här under listar vi tre typer av företag så du kan få bäst information för just dig och ditt företag!

Företag 1-5 anställda

Många av våra kunder hamnar i denna kategorin och det är otroligt roligt att få jobba med dessa mindre företag! Vår affärsidé har alltid varit att erbjuda alla att handla hos oss även med tryck. Detta innebär att vi inte har något minimiköp hos oss då affärsidén har varit att:

”Syns du - finns du, förhoppningsvis växer ditt företag och förhoppningsvis också vi ihop med dig!”


Efter över 6 år i branschen kan vi med glädje se att många av våra små firmor vuxit och handlar till fler anställda idag!

Självklart spelar många faktorer in men vi är väldigt glada att vi får vara en del av det när det gäller företagets profilering.

Ibland när det gäller nystartade företag gör vi en liten analys, vad behövs för just denna firman är det pennor, ipadfodral, pikétröja & jacka, eller är det arbetsbyxor, tumstockar, t-shirts & collegetröja. Detta för vi en diskussion om och vill man kan man även ge oss en budget utefter analysen vilket gör att vi försöker hålla oss inom budgeten men få ut så mycket som möjligt av det du behöver för att lyckas!


Företag 5-15 anställda

Företag i denna storleken brukar vi försöka hjälpa genom att underlätta med exempelvis storleksguider och liknande. Det ska vara lätt för dig som profilansvarig att kunna maila oss.

Ex. Linus har förbrukat sin collegetröja behöver ny snarast.

Då tittar vi i vårt system, detta företaget använder sig av denna typ av collegetröja, de har valt placering på sina tryck på 2 ställen inkl. personliga namntryck på alla överdelar. I Storlekslistan står att Linus har strl L och förhoppningsvis har vi detta på lager då är den redo att hämtas ganska omgående annars är det leveranstid och då brukar vi räkna med 3-5 arbetsdagar. Vi försöker göra så att allt ska vara så enkelt som möjligt och givetvis märker vi fakturorna med namn alt. Anställningsnr för att du ska känna att du har full koll på vad som beställs och liknande. Varje företag bestämmer själva om de har en klädansvarig som sköter allt eller om det ska vara fritt fram för personalen att kunna komma inom till oss och plocka ut de som de själva anser sig behöva. Oftast har man isådana fall gjort upp visa riktlinjer det kan vara artiklar, färgkoder m.m. så att företaget ändå ska framstå som enhetligt och proffesionellt.


Företag 15-100 anställda

Har ditt företag fler anställda än 15 personer brukar vi tycka att det är bra om vi kan boka in en kundkväll, då samlas alla hos oss alt. i er lokal för att prova ut den sortimentsprofil vi satt ihop i samförstånd med dig som ansvarig. Detta för att vi ska ha kontroll över alla anställdas storlekar och behov (är byxorna för långa eller korta, alternativ finns men det är inte alltid folk vet om det, vi provar ut för att få det bästa för just din personal).

En sortimentsprofil hos oss är uppdelade lite olika beroende på hur företaget ser ut.


Ex.1: I denna sortimentsprofil skiljer sig de anställdas kläder lite beroende på var de jobbar. Är de säljare, administratörer, verkstadspersonal, rekond, lackning m.m. men givetvis är slutresultat en snygg och enhetlig profil för hela företaget.


Ex.2: Här har de flesta samma typer av kläder men här har man istället satt ihop olika kit, det kan vara startpaket, varselpaket, sko & stövelpaket m.m. Beroende på var och när de ska arbeta, sortimentsprofilen är enhetlig som hela företaget, men med lite fler valmöjligheter för de anställda. Ex. det finns 3 st olika typer av collegetröjor samma kvalitet & färg men det är upp till var och en av de anställda vad de föredrar mest;

är det med dragkedja, halv dragkedja eller ingen dragkedja alls.


Det vi vill få sagt med dessa exempel är att vi alltid utgår från dig som kund och antal anställda när vi lägger upp en sortimentsprofil. I denna ingår även klart och tydligt placering av era tryck och om ni önskar ha enskilda namntryck och isf på vilka produkter. Gäller det alla eller kanske endast jackor? Ni bestämmer helt och hållet och i samförstånd med er kan vi även hjälpa till att sköta en sammanställning av vad era anställda har plockat ut, för hur mycket och när. Detta för att du ska kunna ha så bra överblick som möjligt och känna dig trygg med oss som leverantör av era yrkeskläder.

Vid frågor kontakta oss gärna så kommer Malin ut på ett kostnadsfritt kundbesök hos er för att berätta mer.

Vi utgår från Lilla Edet men inom en 20minuters radie har vi Trollhättan, Skepplanda, Ale, Älvängen, Uddevalla, Ljungskile, Stenungsund & Kungälv.

 Det som kännetecknar oss är snabba leveranser, bra priser och självklart den personliga servicen!